piscina hotelului Melia

piscina hotelului Melia

marți, 2 iulie 2013

Cateva ponturi pentru un concediu reusit

E foarte important, inainte de a face o rezervare, sa stii exact ce asteptari ai de la o vacanta.
Exista, in principiu doua tipuri de turisti:
1. Cei mai comozi (asa ca mine), care prefera All Inclusive, stau mai toata ziua la soare si la plaja sa se relaxeze si, 1-2 zile pe sejur pleaca din incinta hotelului, pentru a vizita diverse obiective turistice.
Avantaj: ai un buget bine stabilit inca de la inceput si eviti surprizele neplacute, de genul: "oops! iar am cheltuit prea mult concediul asta".
2. Cei aventurieri, care isi aleg doar cazare, sau cazare cu mic dejun si prefera sa colinde in fiecare zi. Avantaj:  bifezi mai multe obiective intr-un singur sejur.
La cazare fara masa ai doua variante: 
- fie ai cazare tip apartament cu chicineta, iti iei produse alimentare de la supermarket si iti gatesti singur, mai mananci si prin oras pe la fast-food sau autoservire (renumitele" impinge tava") ca sunt mai ieftine decat restaurantul.
- fie nu te intereseaza cati bani cheltui si mananci la restaurant, fara sa iti faci griji privind bugetul.
 Un alt lucru esential este sa te informezi foarte bine asupra hotelului si zonei unde mergi (temperaturile zi/noapte, cat de mult ploua in acea perioada, cat de calda e apa marii/oceanului, dupa caz, in zonele exotice, ce vaccinuri se fac, ce bunuri nu ai voie sa introduci/sa scoti  din tara, obiceiuri interzise de religia tarii) in felul acesta evitand neplaceri care pot ajunge sa-ti strice nu numai concediul ci si viata.
Daca organizezi transportul individual, este bine sa stii starea drumurilor, sa ai un GPS  cu harti actualizate dar e buna si o harta de pe Google Maps, in cazul in care te lasa in pana GPS-ul (de exemplu eu am patit-o...in orasele cu blocuri inalte, isi cam pierde semnalul, sau unde se repara/construiesc drumurile nu mai stie saracul GPS pe unde sa te indrume, ajungi sa te invarti in cerc, sau vorba unor prieteni "sa te bage in lanul de porumb").
Vis-a-vis de hotel, citeste recenziile de pe site-uri gen: booking.com, amfostacolo.ro, tripadvisor.com, etc, ca sa iti faci o parere de ansamblu asupra a ceea ce vei gasi acolo. In felul acesta, nu vei fi dezamagit sau, mai rau, socat...dimpotriva, vei stii exact la ce sa te astepti.
In ceea ce priveste recenziile, orice hotel are si aspecte pozitive si negative...invata sa le filtrezi prin prisma propriei personalitati. Unii turisti au tendinta sa exagereze, tratand intregul concediu ca un dezastru, din cauza unei singure probleme sau "neintelegeri" cum i-as spune eu. Exemplu: noi am avut anul trecut o problema in Corfu, dar am rezolvat-o si nu am lasat un mic amanunt sa ne strice vacanta (usa de la camera avea incuietoarea sparta si ni s-a dat alta camera). Fiti tari pe pozitii si cereti-va drepturile. Nu vi se rezolva...puteti suna la Booking (au numar de telefon dedicat clientilor care intampina probleme cu hotelul)...va garantez ca sunt intransigenti cu hotelurile aflate sub contract cu ei, care nu isi respecta clientii. Apropos de chestiunea asta am sa va spun o mica patanie cu un hotel din Sofia, unde obisnuim sa luam cazare in dumul nostru spre Grecia. Cand am ajuns noaptea tarziu la receptie, administratorul hotelului ne-a dat initial o camera uratica, dar, dupa ce a citit mai bine voucher-ul, vazand rezervarea facuta pe Booking.com  a exclamat: aaaa!Booking. Ok, sorry, I give you other room". Si ia ghiciti...exact, o camera mult mai buna decat cea initiala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu