piscina hotelului Melia

piscina hotelului Melia

sâmbătă, 6 iulie 2013

Orice e posibil, cu putin efort...

Stiu ca suna a slogan din cine stie ce curs de teoria succesului in viata, dar...eu chiar cred in el si am experimentat ceea ce afirm aici. Insa, nu va speriati, acum ma refer strict la incursiunile noastre turistice si vreau sa va conving ca nici o problema din viata voastra nu merita sa stea in calea vacantei pe care o meritati din plin. Daca tot muncim tot anul, meritam si noi o escapada in locuri care sa ne relaxeze cu peisajele, cu istoria lor, sa vedem alti oameni, alte obiceiuri si sa simtim...ca traim, sau cum spune draga mea Edith Piaf:
Je travaille comme un chien toute la semaine 
Je vous jure que le patron, il est content
Mes amies se sont mises en colère:
“C’est pas bien malin, ce que tu fais là...
Faut ce qu’y faut, mais toi, tu exagères,
Tu verras qu’un jour, tu le regretteras...”
Mda...si intr-adevar, acum regret faptul ca desi sunt "om al muncii" din anul 2001, iar sotul, nici nu mai stiu, de prin 1993 cred, abia in 2010 am deschis ochii cu adevarat si ne-am luat concediu. Un concediu real, nu escapade de weekend cu prietenii pe la picnic-uri, nu 3-5 zile pe la noi la mare, cu cazare in gazda la Eforie, Costinesti sau cine stie ce hotel infect de 2* de prin Mamaia, cu mancare de la "impinge tava", ca e mai ieftina, cu tipete pe plaja si manele date la maxim, cu nervii intinsi la limita fiindca esti tratat ca ultimul om, desi le esti client, s.a. Nu mai continui, ca simt cum imi creste tensiunea si nu imi face bine. Banii se duc oricum, iar noi cu ce ramanem? Ok, cat am fost foarte tineri, am muncit ca niste sclavi, ca sa ne facem casa, masina, etc. Si? Totul se poate duce intr-o clipita.
In ianuarie 2010 am avut o "revelatie", cand, rasfoind catalogul unei agentii de turism, am vazut poza hotelului Aquis Agios Gordios, din insula Corfu, Grecia: superb, asezat pe coasta muntelui, care parca statea sa se prabuseasca in mare, cu o piscina suspendata deasupra nivelului marii, scufundat in verdeata luxurianta. Wow! mi-am zis...aici as vrea sa ajung, dar...cand am vazut pretul de 1300 de euro, cerut de agentie, m-am trezit brusc la cruda realitate. Sotul m-a vazut ca sunt foarte trista si mi-a promis ca facem tot posibilul sa strangem banii pana la sfarsitul lui august. In fine, lunile au trecut, am strans noi o parte de bani, am mai imprumutat de la prieteni si, minune, pe 29 august plecam din tara cu destinatia: Corfuuuuuuuuu. A fost o experienta superba, de neuitat:
-drumul prin Grecia, cu autostrada de la Salonic la Igoumenitsa, intesata de tunele sapate in munte, luminate feeric noaptea;
-portul din Igoumenitsa cu forfota de vapoare, oameni si masini, precizia si rapiditatea extraordinara cu care se miscau angajatii portului care coordonau imbarcarea;
-primul drum cu ferryboat-ul de la Igoumenitsa in Corfu Town (sau Kerkyra), cand ne-am ales o insula pustie pe care sa ne mutam si sa crestem capre (asa ca o gluma de vacanta);
-debarcarea in Kerkyra si primul contact cu orasul port Corfu Town, fermecator, cu cladiri vechi, in stil venetian, ale caror balcoane sunt atat de apropiate, incat oamenii "isi pot da mana", cu stradute inguste, pe care te strecori greu cu masina, cu cafenele intesate de oameni la ceas de seara, cu vestita biserica Sf Spiridon, cu magazine de suveniruri. Apoi mai sus, spre nord, cu muntele Pantokrator si versantii sai ametitori, cu soseaua care serpuieste, uneori in pante atat de abrupte, incat trebuie sa accelerezi bine masina, ca sa nu o iei inapoi, la vale;
-statiunea Agios Gordios, micuta, linistita, cu privelisti de pe munte, asupra marii, care iti taie respiratia;
-statiunea Paleokastritsa, cu plajele ei superbe si apa de un verde turcoaz, cu manastirea Paleokastritsa micuta, ascunsa in varful unui deal.
-hotelul, cu camere moderne, cochete, cu plaja cu nisip fin, cu mancare si bauturi  All Inclusive, de toate felurile posibile, incat nu apucam sa gustam din toate, cu oameni amabili care nu mai stiau cum sa te faca sa te simti bine.
-produsele locale, uleiul de masline, mierea din flori de portocal...extrem de gustoasa si parfumata, migdalele invelite in ciocolata sau miere, halvaua cu diferite arome, fructul Kumquat specific insulei Corfu, buretii de baie din plante si multe alte minunatii pe care nu le pot cuprinde integral aici...trebuie sa le vedeti cu ochii vostrii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu