piscina hotelului Melia

piscina hotelului Melia

miercuri, 4 iunie 2014

Evitati sa fiti "jumuliti" de bani in concediu: "late check-in"

Un prieten intors de curand din concediul petrecut in Spania (nu o sa dau numele hotelului ) mi-a povestit intrigat ca, odata ajuns la hotel (undeva in jur de ora locala 20:00) i s-a perceput o taxa suplimentara de 30 de euro reprezentand "late check-in" sau mai pe romaneste, s-a cazat la o ora prea tarzie.
'Bun, si, ce-ai facut?' (il intreb eu). 
'Pai...n-am comentat si am platit' (spuse el senin). 
'Bravo!' (l-am felicitat eu, cu ghilimelele de rigoare), exact ce nu trebuia facut oameni buni. 
'Pai, stai sa vezi ca nu e tot, am platit 50 de euro curatenia, cca 6 euro city tax, 30 de euro pentru ca m-am cazat in weekend si 250 euro depozit pentru eventuale stricaciuni aduse, depozit care mi s-a returnat la finalul sejurului, dupa o riguroasa inspectie a apartamentului. De unele taxe citisem pe pagina de rezervare a hotelului, dar de late chek-in si weekend check-in nu scria nimic' (marturisi el cu o usoara nervozitate in glas).


Sa le luam pe rand:
1.Late check-in
Exista hoteluri/apartamente care practica acest gen de penalitate, pentru a-si rotunji veniturile si de cele mai multe ori nu te informeaza in avans, pe pagina de rezervari, asa cum ar fi normal si pana la urma, legal.
Mai rau, mi-au povestit niste prieteni de peste ocean, sunt hoteluri care nu iti mai pastreaza camera, te trezesti ca nu ai unde sa te cazezi si trebuie sa umbli noaptea bezmetic, cautand alt hotel.
Ce trebuie facut? 
In primul rand si, va repet de cate ori am ocazia, inainte de a face rezervarea, cititi cu atentie  toate informatiile din pagina hotelului de pe Booking.com sau de pe orice alt site de turism de pe care faceti rezervarea, sau, daca alegeti o agentie de turism, verificati atent conditiile contractuale si ce scrie in voucher-ul primit. Toti, fara exceptie, sunt obligati sa va informeze in mod corect si mai ales complet asupra acestor taxe.
In acest fel, in momentul in care receptionerul incearca sa va taxeze suplimentar, cereti explicatii si mentionati (aratandu-i voucher-ul cu rezervarea) ca nu figureaza nicaieri aceste penalitati.  Tineti-va tari pe pozitii si nu va lasati taxati suplimentar asa usor. Aveti niste drepturi. Folositi-le. Nu spune nimeni sa faceti scandal (rareori reusiti sa rezolvati ceva in acest mod, dar...exista si situatii cand merge). Fiti calmi si cereti sa discutati cu un reprezentant al managementului. In mod normal, daca hotelul a omis sa mentioneze aceste taxe, situatia ar trebui sa se rezolve, dar exista si cazuri (si nu putine) in care agentia de turism nu va informeaza in mod intentionat asupra acestor penalitati, desi hotelul si-a facut datoria: nu va ramane decat sa sunati la agentie si sa le cereti lor sa plateasca taxa.
In rezervarile facute pe Booking.com sunt mentionate foarte clar intervalele orare in care poti sa te cazezi si ora maxima pana la care esti obligat sa parasesti camera (check-in si check-out). 
In cazul amicului meu, scria astfel: "check-in from 12:00 hours" asta insemnand ca se putea caza incepand cu ora 12:00 pana la ora 24:00, dupa care se considera "no show", adica clientul nu s-a prezentat si camera devine disponibila pentru alte rezervari. El a ajuns la ora 20:00, deci, nu trebuia sa plateasca acei 30 de euro. Avea la dispozitie telefonul consumatorului mentionat pe voucher-ul listat de pe Booking.com, situatie in care, va spun din proprie experienta, lucrurile s-ar fi rezolvat foarte simplu si rapid. Acum, deja ajuns in tara, mai poate sa le scrie celor de la Booking si sa ceara hotelului, prin intermediul lor, o returnare a sumei incorect retinute.

In cazul in care stiti ca veti ajunge dupa ora maxima de check-in, aveti la dispozitie urmatoarele parghii:
-cand faceti rezervarea, mentionati la "alte detalii" ca veti ajunge tarziu si ora aproximativa, astfel incat cineva de la hotel sa va astepte si sa va tina camera rezervata
-daca ati uitat sa faceti aceasta precizare la momentul rezervarii, nu este tarziu, puteti sa le trimiteti ulterior un email
-cand coborati in aeroport sau va apropiati de hotel sunati si anuntati ora la care veti ajunge, orice hotel avand un numar de telefon alocat clientilor


2. Weekend check-in si Holiday check-in
 Unele hoteluri/apartamente au tarife de cazare mai scumpe in weekend si de sarbatori. Dar o parte din ele aleg sa le ascunda in taxe suplimentare pe care nu ti le precizeaza cand faci rezervarea. Ne intoarcem astfel la punctul 1 si incercam sa rezolvam situatia amiabil. 

Eu am aterizat la ora 2:30 dimineata in Madrid, am sunat la hotel (dupa ce i-am anuntat in prealabil, printr-un email ca ajung in jur de ora 2), au trimis dupa noi un microbus de transfer aeroport-hotel, gratis, desi eram singurii doi clienti intr-o masina de 8 locuri si nu va spun ca a mai si asteptat dupa noi vreo 20 de minute (receptionera ma suna disperata ca ne asteapta soferul) deoarece "dragutii" de noi nu gaseam statia de microbuze pe uriasul aeroport Barajas. Asa ca se poate oameni buni...comunicarea si buna paza este cheia.

Vacante placute si fara nervi!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu