piscina hotelului Melia

piscina hotelului Melia

luni, 14 iulie 2014

Inghetata brasoveana Casata

Imi place foarte mult Brasovul, cu aerul sau cosmopolit si medieval in acelasi timp, cu stradutele inguste din centrul vechi, intesate de turisti si localnici, cu terasele cochete pline de oameni la ceas de seara, cu multa verdeata si locuri unde poti sa te pierzi de multime...Imi place chiar si atunci cand ploua; imi place aerul sau proaspat, chiar si cand e canicula...eu fiind ploiesteanca, credeti-ma, stiu ce inseamna aer imbacsit de pacura si emisii de rafinarii.




Dar nimic nu se compara cu o inghetata autentica, care pastreaza acelasi gust, in mod real, inca de pe vremea copilariei mele. O inghetata fara gustul acela fals de prafuri pe care ti-l lasa tehnologia moderna de fabricare, o inghetata care se apropie foarte tare de cea pe care o face mama acasa din lapte, zahar, vanilie si...atat, care e atat de tare cand o scoti din congelator, ca iti rupi dintii in ea, dar e atat de gustoasa!
Prima data am gustat inghetata Casata in anul 1988, cand am venit in tabara pe Valea Prahovei si apoi, dupa 10 ani, reintorcandu-ma in Brasov la facultate, am regasit acelasi gust delicios de cacao si frisca, cu un usor iz de cafea. De atunci sunt fan declarat si de cate ori am ocazia, ma opresc pe Republicii (apropo, mai nou au si terasa) ca sa degust minunatia asta in trei culori. Ok, unii spun ca e comunista si invechita, dar pur si simplu nu-mi pasa. Nu sunt o nostalgica a vremurilor de mult apuse, dar imi amintesc cu placere ca atunci cand eram in generala, ne-au dus la o fabrica de iaurt din Ploiesti ca sa vedem procesul de fabricatie si, fara exagerare, imi amintesc si acum gustul de iaurt natural la sticla cu capac de staniol argintiu, foarte acrisor si foarte foarte bun, gust pe care il mai regasesc doar cand fac iaurt in casa, in oala de lut cumparata de la tarani. Asa ca, ma bucur nespus cand vad lucruri care rezista in timp, fie ca e vorba de mancare, traditii, sau orice altceva incanta sufletul si papilele gustative.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu